هدایای ویژه تبلیغاتی هدیه‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان

هدایای ویژه تبلیغاتی هدیه‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان

هدایای ویژه تبلیغاتی

هرچند هیچ مدرک مشخصی در این زمینه پیدا نمی شود که به شما اعتماد میدهد که هدیه های تبلیغاتی حتما بازده‌ای برای شما خواهند داشت.

هدایای ویژه تبلیغاتی

ولی با این وجود به هر حال انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی تحقیق های مستمری را در زمینه روابط هدیه‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان انجام می‌‌دهد. که یافته‌های یکی از آن‌ها حاکی از این می باشد اما قبل از این که خاصیت های اشخاص مورد نظر شما تفکیک نشود نمی توان آنها را به سادگی هدف قرار داد.

هدایای ویژه تبلیغاتی

که آنان که هدایای ویژه تبلیغاتی می‌‌دهند در رابطه با مقایسه با شرکت‌هایی که هدیه نمی‌‌دهند. دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیه‌گیرندگان را دارند. اکنون نوبت انتخاب ابزار مناسب تبلیغات یا به به عبارت دیگر کانال انتقال پیام مناسب می باشد .

هدایای ویژه تبلیغاتی

چرا هدایای ویژه تبلیغاتی؟

بد نیست بدانید که شرکت هری اند دیوید که یک شرکت دست‌اندرکار صنایع غذایی می باشد و جزو بازیگران کلیدی در حوزه هدایای ویژه تبلیغاتی به شمار می‌آید، برای چندهزار مشتری خود که سالانه بیش از هزار دلار از این شرکت خرید کرده باشند، هدیه ارسال می کند .

فرض کنیم که با توجه به پارامترهای انتخاب ابزار به این نتیجه رسیده باشیم که ما به عنوان یک سازمان فاخر محتاج به ابزار “ هدیه تبلیغاتی پرستیژی ” باشیم . هدیه؛ نگاهی متفاوت‌
اما گاهی وقت‌ها، برخی از هدیه ها شاید باعث شود طرف مقابل را یعنی طرف هدیه‌گیرنده را وادار به حمایت از مثلاً یک محصول کنیم!!

نتیجه

همین طور شرکت مزبور در یک تحقیق متوجه شد که حدود 6-5 هزار مشتری دریافت‌کننده هدایای ویژه تبلیغاتی، خرید بیشتری از شرکت داشته‌اند (در مقایسه با مشتریانی که هیچ هدیه دریافت نکرده‌اند‌).

با کمی گشتن در سایت موبوکادو می توانید شکل های پیشنهادات شرکت های مختلف تبلیغاتی را لیست کنید .

همواره قبل از دادن هدایای ویژه تبلیغاتی به این نکته توجه کنید که هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده، هر دو فرد و شخص در مورد هدیه دارای سیاست و برنامه می باشند . از جمله یکی از افراط ‌ها در این زمینه، طرد و حذف هر نوع سیاست مبتنی بر هدیه دادن بود که در دهه 1980 رخ داد و آن هم به خاطر رسوایی‌هایی بود که در این زمینه بروز کرد.

حتی اگر شرکت شما شامل چنین بخش پژوهشی نمیشود،‌ این علت نمی‌‌شود که کار و برنامه بازاریابی نداشته باشید. هدیه دادن به شیوه درست می‌‌تواند به ایجاد مناست های خوب بیانجامد و حکم خون را در زندگی اقتصادی شما داشته باشد.

و همین طور شیوه های ارائه هدایای ویژه تبلیغاتی به آن ها ، مساله ای مانند بسته بندی ، ذکر و یا عدم ذکر متن های تبلیغاتی ، تکراری بودن و یا تکراری نبودن هدیه ها برای آنها و همچنین در دسترس عوام جامعه بودن و یا القا حس پیشرو شدن در تملک تکنولوژی های جدید و … خود داستان های دیگیری هست

استراتژی مؤثر برای هدیه دادن چیست؟

فهمیدن این موضو ‌که یک استراتژی مؤثر برای هدیه دادن چیست باید به این نکته فکر کرد که چه چیزی نمی باشد!

نخست باید بین هدیه شرکتی دادن و برنامه ‌ای که بر اساس بر محرک و پاداش می باشد ، فرق قایل شد. بنابراین این می‌‌تواند یک تعریف از هدیه دادن نیز باشد .

نکته مهم که در این تعریف هست، بر نبود هیچ پیش‌شرطی استوار می باشد، یعنی هدیه‌دهنده نباید هیچ پیش‌شرطی برای دادن هدایای ویژه تبلیغاتی وضع کند.

هر چند که انواع گیرندگان برای گرفتن هدیه و محرک شبیه یکدیگرند، اما از دو جنبه عملی و استراتژیک با یکدیگر متفاوت هستند .

حتما این ضرب المثل را شنیده اید : کاسه جایی رود که باز آرد قدح!

در مورد هدیه شناسی بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *