هدیه مناسب تبلیغاتی دارای چه مشخصاتی است؟

یک هدیه تبلیغاتی مناسب دارای چه مشخصاتی است؟

هدیه مناسب تبلیغاتی

طبق بررسی‌های به عمل آمده اکثراً به مشتریان عمده هدیه داده می‌‌شوند، بعدا نوبت به کارفرمایان می‌‌ رسد و آنگاه به مشتریان موفق.

هدیه مناسب تبلیغاتی

نکته خیلی مهم این هست که هدیه مناسب تبلیغاتی نفیس یا خاص صرفا به طریقه ی هزینه ای که بابت آن پرداخت شده شناخته نمی شود. یک ارایه و یا یک برنامه با سرعت پایین (در این صورت باز هم می‌‌توان به آن هدیه گفت؟!)

هدیه مناسب تبلیغاتی

هدیه مناسب تبلیغاتی

تاثیر هدیه مناسب تبلیغاتی

و باز گاهی اوقات، برخی از هدیه مناسب تبلیغاتی هم ممکن است هدیه‌گیرنده را وادار به عمل متقابل سازد به زبان دیگر او را مجبور کند.

که در هم‌چشمی و رقابت با هدیه‌دهنده، او هم در قبال ان هدیه‌ای بخرد و این هدیه گران‌قیمت‌تر از هدیه، هدیه‌ دهنده هم باشد.

حال فرض کنید نتیجه تحقیق های شما بگوید پیامی که باید منتقل شود عبارتست از :
“ همیشه من را به خاطر بسپار”

علل هدیه دادن

علل هدیه دادن متفاوت می باشد و طیفی از <تشکر از مشتریان خاص کهن> تا <تشکر از یک کارکن> را که تعطیلات آخر هفته‌اش را به مرخصی نرفته و کارکرده را در بر می‌‌گیرد.

البته یک دلیل خاص برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیه ‌دهنده و هدیه‌گیرنده. قدم بعدی تحلیل مخاطب است.

اگر به لیست طبقه بندی هدیه های تبلیغاتی مراجعه کنید با عناوینی چون هدیه های تبلیغاتی مدیریتی، هدیه مناسب تبلیغاتی پرستیژی ، هدایای تبلیغاتی لاکچری و … مواجه خواهید شد .

اهداف هدیه دادن

هدف ها در هدیه دادن‌ متفاوت می باشد به ویژه از این نظر که آیا هیچ پیش ‌شرطی در هدیه دادن نهفته است یا خیر.

این امر به‌خصوص باید در نظر گرفته شود که آیا هیچ نشانه‌ای از تبلیغ در آن وجود دارد یا نه. البته نباید گمان کرد که بحث الان در این چارچوب می باشد که نباید هیچ نفعی از هدیه دادن به دست می اید.

برای برخی از شرکت‌ها هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی می باشد. در حقیقت این طبقه از هدیه ها قرار است و با ارائه شدن به افراد ویژه ای ، هدف غائی انتقال پیام “ همیشه ما را به خاطر بسپار ” را انتقال دهند .

همه افراد بر یک نقطه اتفاق‌نظر دارند: هدیه دادن یکی از روش های مقرون به‌ صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند می باشد.

در مورد هدیه شناسی بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *