هدیه دادن در سازمان

هدایای تبلیغاتی

هدیه دادن در سازمان ها مهم است.

اینکه شما از مشتریان بلند مدت خود تشکر کنید، و یا اینکه بخشی از روابط گذشته تان را بازسازی کنید، و یا از کارمندان سخت کوشتان تمجید کنید دلایل اصلی دادن هدیه است.

هدایا دادن ابزاری برای تثبیت روابط و وافزایش ارتباطات شخصی با مشتریان و کارمندان هستند.

طبق اعلام اتحادیه بین المللی محصولات تبلیغاتی هدیه دادن باعث افزایش فعالیتهای تجاری می شود.

مقایسه هدایا و طرح های تشویقی

هدیه دادن و طرح های تشویقی در سطوح مختلف استراتژی و عملی متفاوت است.

در حالی که هدایا برای بهبود عملکرد ارائه می شوند، طرح های تشویقی به منظور افزایش انگیزه کارکنان برای سخت تر کار کردن است.

انگیزه ها برای دستیابی به اهدافی مانند سهمیه فروش بهتر و یا حضور خوب تبیین میشوند، در صورتی که هدایا بخشی از یک قرار داد تعریف نشده است.

یکی دیگر از تفاوتهای مهم هدیه دادن در این است که مشوقها معمولا توسط مدیریت بالاتر به کارکنان سطوح پایین تر ارائه می شود، در حالی که هدایا را میتوان در هر طبقه ای از سلسه مراتب اداری به کار گرفت.

چرا هدیه دادن بهتر است؟

بسیاری شرکتها از طرح های تشویقی استفاده نمیکنند تا رقابت مشگلی بین کارکنان بوجود نیاورد.

در عوض سهمی را برای مدیران خود قرار میدهند تا جهت تهیه و اهداء هدایای تبلیغاتی به کارمندان در موقعیتهای استثنایی از آن استفاده کنند.

که این مسئله میتواند در تلاشهای گسترده کارکنان جهت رضایت مشتریان، یا صرف ساعتهای طولانی برای تکمیل یک پروژه، یا به قرارداد رسانیدن یک قرارداد فروش بزرگ و یا صرفه جویی چشم گیر در هزینه و زمان انجام یک کار در شرکت از طریق یک پیشنهاد فعال، اتفاق بیفتد.

به نظر شما یک تیکت سفر خارجه یا یک دست کت و شلوار خوب یا یک خودنویس زیبا یک کارمند رو با انگیزه تر و وفادارتر به شرکت خواهد کرد یا افزایش جزئی معادل پولی این موارد به عنوان پاداش بر روی حقوق.

چه چیزی هدیه بدهیم؟

هدایای سازمانی نفیس
گزینه های زیادی برای هدیه دادن وجود دارد. انواع شکلات ها و اقلام غذایی، سالنامه ها و تقویمها، انواع محصولات الکترونیکی، قلم خودکا انواع ست ها و… به عنوان هدیه بسیار محبوب هستند.

یک تجربه لذت بخش و یا یک سبد هدیه دست ساز میتواند هدیه ای متفکرانه وخلاق باشد.

برخی شرکتها هدایای توجه بر انگیز و معنی داری را ارائه میدهند که شخصی و مناسب محیطهای اداری است.

هدایای اداری می تواند از اقلامی باشد که بصورت خاص استفاده می شوند یک قلم مخصوص، یک دفترچه نت مخصوص یا یک قلم و جوهر سفارشی همیشه قدردانی می شوند.

فعالیتها رویدادهای ورزشی و سرگرمی های زنده نیز به عنوان به وجود آورنده لحظات ویژه میتوانند یک هدیه هیجان انگیز را به عنوان جایزه در موفقیتهای کارمندان دفتر بوجود آورند.

از جمله موارد مهم در خرید هدیه بررسی مناسب و کافی آن قبل از خرید است.

اجازه دهید که اخلاق اداری شما را در هنگام برنامه ریزی برای اهداء هر هدیه به کارکنانتان هدایت کند.

شاید گاهی دادن یک آیتم مادی مناسب نباشد که درا ین موارد میتوانید از یک برنامه تفریحی و یا حتی کمک به یک موسسه خیریه با انتخاب کارکنانتان بهره بگیرید.

هدایا را از کجا تهیه کنیم؟

هدیه دادن

کاتالوگهای خرده فروشی و یا فروشگهای خرید جاهای خوبی برای شروع عملیات در مقیاس کوچک هستند ولی وقتی میخواهید برای چندین نفر و یا گروهی از مشتریان و یا کارکنان این کار را انجام دهید همه چیز به سرعت پیچیده میشوند.

شما نیاز دارید که محصولات مختلف عمده فروشان هدایای سازمانی تبلیغاتی را با یکدیگر مقایسه و انواع هدایای موجود در بازار رو بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه از نظر قیمت و کیفیت را انتخاب کنید فراموش نکنید که هدایای تبلیغاتی یک محصول نبوده و به نوعی خدمات است .

به همین دلیل همانند همه نوع خدمات ارائه دهنده محصول در کیفیتی که به شما تحویل داده میشود بسیار موثر است.

فلذا نیاز دارید تا علاوه بر دسترسی به کلیه عرضه کنندگان هدایای تبلیغاتی گذشته خدمات ارائه شده توسط ایشان را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین خدمات با کیفبت بهتر را تهیه کنید.

در هنگام انتخاب هدایای سازمانی در دفتر خود غرق نباشید به توصیه متخصصین این صنعت و شرکتهای آگاه تر بازار و افراد آگاه تر محیط کارتان گوش دهید و به همراه مشتریان و کارکنانتان از این هدایا لذت ببرید. (سعید فرزامی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *